Lomakkeet ja luettelot

Koulutus - Konsultointi - Kehittäminen

Lomakkeet ja luettelot

7.6.2021 datalaaki konsultointi koulutus Office365 pilvipalvelut Teams 0

Uudistuneet luettelot (Lists) ovat tärkeä lisä tietojen käsittelyä ja tiedon järjestämistä. Erilaiset luettelot on helppo tehdä ja ylläpitää, tilavaraukset, hankinnat, henkilökortit, ajopäiväkirjat, loma-anomukset ym. syntyvät nopeasti ja tietojen lisääminen onnistuu kätevästi selkeillä lomakkeilla.

Excel-taulukoista – SharePoint-luetteloita

Excel-luettelot ja taulukot ovat hyvin käytettyjä ja nyt niiden tiedot voi lisätä yhteiskäyttöisiin luetteloihin Teamsiin.

Yhteiskäyttöisyys, tietojen suodatus ja erilaiset näkymät antava mahdollisuuden katsoa sisältöä kortteina, ryhmitettyinä luetteloina, kalentereina ym.

Tiedostot luetteloissa

Tiedostojen käsittely nähdään lähinnä Windowsin resurssienhallinnan kautta ja niiden muokkauksena. Kuitenkin tiedostojen sisältöihin liittyy paljon muutakin tekemistä, erilaisia työvaiheita, aikataulutuksia, viestintää ym.

Yhdessä työstettäviä dokumentteja voi helposti kommentoida ja keskustella niiden sisällöistä. Tällöin viestintä nivoutuu juuri oikeaan yhteyteen. Vaikkapa pöytäkirjoissa kirjatut tiedot kytkeytyvät suoraan niihin liittyviin tiedostoihin.

Teams tuo yhteen tiedostot, keskustelut, suunnittelut, tehtävät, intranetit ym., jolloin yhteenkuuluvan tiedon saatavuus ja löydettävyys on helppoa ja nopeaa.

Lomakkeilla ja luetteloilla avataan tiedostoissa majaileva tieto selväkieliseksi otsikoiksi, luokituksiksi, avainsanoiksi ja sisällön kuvauksiksi. Tärkeät tiedostot on helppo varustaa näkyviksi ominaisuuskorteiksi.

Verkkokokouksista tiimityön kehittämiseen